.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلایل حمایت رهبری از دولت به روایت ‌مطهری

فرزند شهيد مطهري اصولگرایان را نيازمند توافق بر سر مبانی، اصول معین و مشخص و ارزیابی پدیده‌‌هايي همچون عملكرد دولت نهم و دهم و ارزیابی وقایع و حوادث با این مبانی و اصول براي پيشرفت دانست و گفت: در غیر این صورت باز عده‌ای به نام اصولگرایی قدرت را در دست می‌گیرند و بر ضد آن مبانی و اصول عمل می‌کنند.

علي مطهري نماينده تهران، ظهور اصلاح طلبان را موجب شکل‌گیری اصول‌گرایان دانست و گفت: در واقع عامل اصلی و وجه مشترک اصولگرایان، مخالفت با اصلاح‌طلبان بود، بدون آنکه بر سر مبانی و اصول مشخصي به توافق رسیده باشند. اگر هم مبانی و اصولی ذکر می‌شود، کلی و نامشخص و گاه به صورت لفظی است. یعنی از الفاظ مشترک استفاده می‌شود، در حالی که هر شخص یا گروهی مقصودی غیر از مقصود دیگری دارد .

اين عضو كميسيون فرهنگي خاطرنشان كرد: به عنوان مثال همه از آزادی بیان صحبت مي‌كنند، اما برخی اصولگرایان توقیف مطبوعات به اندک بهانه و ممانعت از اظهار نظر مخالفان به بهانه تقویت سران فتنه را عین آزادی بیان می‌دانند و برخی این کارها را ضد آزادی بیان می‌دانند.
*دو نوع التزام به ولايت فقيه در ميان اصولگرايان
وي در ادامه اظهارات خود، با اشاره به التزام اصولگرايان به ولايت فقيه تصريح كرد: برخی از اصو‌لگرایان التزام به ولایت فقیه را مساوی با تعطیلي عقل و پرهیز از ابتکار عمل و ارائه طرح‌های جدید سیاسی و فرهنگی می‌دانند و به دنبال آن هستند که در همه جزئیات، تمایل رهبری را کشف کنند و سپس اظهار نظر نمایند. برخی ديگر هم معتقدند كه ما باید کار خودمان را انجام بدهیم و همه جا عقل خود را ملاک قرار دهیم و ابتکار عمل داشته باشیم و طرح‌های نو ارائه کنیم. البته نظرات رهبری را که در رسانه‌ها اعلام می‌شود ، نه به نقل از این و آن و در ملاقات‌های خصوصی ، ملاک قرار دهیم .

فرزند شهيد مطهري نگاه فرهنگی در اصولگرايان را مورد اشاره قرار داد و يادآورشد: رئیس جمهور به تبع آقای مشائی وظیفه دولت در اجرای بخشی از امر به معروف و نهی از منکر را انکار کرد، در حالی که این امر یک حکم مسلم اسلامی است و رهبری و همه مراجع تقلید و ائمه جمعه و روحانیون مجلس و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی بر آن تأکید دارند و به طور کلی سایر اصولگرایان قائل به این وظیفه و مخالف این نگاه دولت هستند.

*تجمع در مقابل مجلس از سوي اصولگرايان افراطي با همراهي دولت انجام شد
نماينده اصولگراي تهران، روش اجرای عدالت در ميان اصولگرايان را بدون وحدت نظر دانست و تاكيد كرد: درباره جایگاه مجلس و رابطه آن با دموکراسی، شما دیدید که تعدادی از همین نمایندگان اصولگرا که به افراطیون مشهورند، به کمک دولت تجمعی را در مقابل مجلس سازماندهی کردند و علیه مجلس شعار دادند.

با وجود آنكه تعداد افراد تجمع‌کننده، نسبت به تبلیغاتی که رسانه‌های دولتی کرده بودند، بسیار اندک بود و از حدود 200 نفر تجاوز نکرد. اما این امر حکایت از آن دارد که این گروه از اصولگرایان اعتقادی به استقلال رأی مجلس ندارند و وجود شورای نگهبان را به عنوان ناظر بر مصوبات مجلس و تطبیق دهنده با شرع و قانون اساسی کافی نمی‌دانند. آنها وجود فشار بیرونی را نیز ضروری می‌دانند و در واقع اعتقادی به نقش مجلس در اداره کشور ندارند و آن را تشریفاتی به شمار می‌آورند .

اين عضو فراكسيون اصولگرايان ادامه داد: اما بخش اعظم اصولگرایان این گونه فکر نمی‌کنند. بنابراین مهم‌ترین کار اصولگرایان توافق بر سر مبانی و اصول است و اینکه گفته شود اصول ما عبارتند از راه امام ، قانون اساسی، ولایت فقیه و غیره ، کافی نیست. مفهوم این اصول باید به طور دقیق مشخص و مورد توافق قرار گیرد.

* گروهی که اکنون دولت را در دست دارد نه اصولگراست و نه اصلاح طلب
مطهري در تشريح وضعيت جبهه فعلي اصولگرايان خاطرنشان كرد: اکنون اصولگرایان یک جبهه را تشکیل می‌دهند که مرکب از گروه‌ها و احزاب و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی مختلف است. گروهی که اکنون دولت را در دست دارد به نظر من نه اصولگراست و نه اصلاح طلب، بلکه یک گروه مخصوص به خود است با افکار مخصوص به خود در حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست عمل مي‌كند.

اين نماينده مجلس در بيان ویژگی‌های این گروه گفت: یکی از افكار مخصوص اين طيف، احساس خودکفایی در شناخت اسلام است و دیگر استفاده نادرست از این اصل درست است که به جاي شناخت شخصيت‌ها به وسيله حق، حق را با شخصيت‌ها مي شناسند و در این جهت افراط می‌کنند و این اصل را وسیله‌ای برای بیرون راندن رقبای خود از میدان قرار داده‌اند. این‌ها یک فرقه خاص و دارای برخی مزایا و معایب هستند. به نظر من حمایت رهبری از این دولت هم، در راستاي حمایت ایشان از همه دولت‌ها است و اينكه میدان به دست مخالفان سرسخت این دولت نيفتد.

مطهري اذعان داشت: به هرحال اصولگرایان برای پیشرفت خود نیازمند توافق بر سر مبانی و اصول معین و مشخص و ارزیابی پدید‌‌ه‌هايي از جمله عملكرد دولت نهم و دهم و ارزیابی وقایع و حوادث با این مبانی و اصول هستند. در غیر این صورت باز عده‌ای به نام اصولگرایی قدرت را در دست می‌گیرند و بر ضد آن مبانی و اصول عمل می‌کنند./فرارو


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.